منطقه سینمایی

تازه ترین اخبار سینمای ایران و جهان

منطقه سینمایی

تازه ترین اخبار سینمای ایران و جهان

  • ۰
  • ۰

گیرمو دل تورو پس از برنده شدن جایزه اسکار بهترین انیمیشن بلند با پینوکیو، در حال اقتباس از داستان نمادین دیگری است. با توجه به قرارداد چند ساله ای که او با نتفلیکس در آگوست 2020 منعقد کرد، که به او اجازه می دهد پروژه های خود را با آزادی خلاقانه تری بنویسد، تولید کند و کارگردانی کند، جای تعجب ندارد.
به نظر می رسد با توجه به تمایل دل تورو به کاوش در هیولاها، این اقتباس از فرانکنشتاین دیر یا زود اتفاق بیفتد، به ویژه با توجه به اینکه او مدت هاست که آثار مری شلی را در طول سال ها تحسین کرده است، اجتناب ناپذیر است.

از آنجایی که هیولای فرانکنشتاین یکی از هیولاهای تخیلی مورد علاقه او در کنار گودزیلا، زنومورف از بیگانه، و مخلوق اصلی در فیلم The Thing جان کارپنتر است، جای تعجب نیست که دل تورو در نهایت به رمان گوتیک گوتیک بپردازد. او را «مهم‌ترین کتاب زندگی» می‌داند. بنابراین، نسخه دل تورو از فرانکشتاین چگونه است؟
آیا «فرانکنشتاین» گیلرمو دل تورو تاریخ اکران دارد؟
در حال حاضر تاریخ اکرانی برای فرانکشتاین ساخته دل تورو مشخص نشده است، اما به احتمال زیاد این فیلم تا اواخر سال 2025 اکران نخواهد شد، زیرا فیلمبرداری تا اوایل سال 2024 آغاز نخواهد شد.
آیا فیلم «فرانکنشتاین» گیلرمو دل تورو در سینماها خواهد بود یا در حال پخش؟
از آنجایی که نتفلیکس توزیع کننده فیلم است، فرانکشتاین از دل تورو به طور انحصاری در نتفلیکس پخش خواهد شد. با این حال، این فیلم احتمالاً به نوعی اکران سینمایی نیز دریافت خواهد کرد، به ویژه با توجه به شجره بالای دل تورو به عنوان یک فیلمساز. فیلم قبلی نویسنده با سرویس استریم، پینوکیو برنده اسکار، قبل از اینکه برای پخش در دسترس قرار گیرد، اکران محدودی در سینما دریافت کرد، بنابراین احتمالاً برای این فیلم نیز چنین خواهد بود.

چه کسی در فیلم «فرانکنشتاین» گیلرمو دل تورو بازی خواهد کرد؟
در مارس 2023، گزارش شد که اسکار آیزاک (شوالیه ماه)، میا گوث (مروارید) و نامزد جایزه اسکار اندرو گارفیلد (تیک، تیک... بوم!) در برداشت جدید گیرمو دل تورو از فرانکشتاین بازی خواهند کرد. مشخص شد که گوث نقش عشق دکتر فرانکنشتاین را بازی می‌کند، اما معلوم نبود که آیزاک و گارفیلد کدام نقش‌ها را بازی کنند.

با این حال، برنامه ها تغییر کردند و در ژانویه 2024، مشخص شد که گارفیلد به دلیل درگیری های برنامه ریزی، از فیلم کنار می رود و جاکوب الوردی (سالتبرن) نقش هیولا را بر عهده می گیرد. همچنین مشخص شد که آیزاک نقش دکتر فرانکنشتاین را بازی خواهد کرد.
دل تورو در جریان یک پرسش و پاسخ زنده با استیو واینتراب از Collider در مراسم سالگرد نمایش فیلم Pacific Rim، فاش کرد که کریستوف والتز بازیگر برنده دو جایزه اسکار نیز بخشی از بازیگران فهرست A فیلم خواهد بود. والتز قبلاً با دل تورو روی پینوکیو کار کرده بود و در آنجا صداپیشگی شخصیت کنت ولپ را بر عهده داشت. والتز شاید بیشتر به خاطر نقش‌های برنده اسکار در فیلم‌های حرامزاده‌های بی‌عظمت کوئنتین تارانتینو و جانگو رها شده شناخته شود. او همچنین در فیلم Spectre و No Time to Die به عنوان دشمن اصلی جیمز باند یعنی Blofeld بازی کرد.

در کنار اعلام پیوستن الوردی به فیلم، همچنین فاش شد که فلیکس کامرر (همه آرام در جبهه غربی)، لارس میکلسن (آهسوکا)، دیوید بردلی (پینوکیو گیلرمو دل تورو) و کریستین کانوری (دندان شیرین) هستند. همچنین بازیگران این فیلم

داستان فیلم «فرانکنشتاین» گیلرمو دل تورو چیست؟
اگر با رمان فرانکشتاین اثر مری شلی آشنا باشید، می‌دانید که این رمان یکی از نمادین‌ترین رمان‌های گوتیک در تمام دوران است. شلی از پیشگامان دهه 1800 و اولین نویسنده ای بود که اثری مهم در ژانر علمی تخیلی نوشت. به این ترتیب، موفقیت او به عنوان یک زن در ادبیات داستانی نیز کاملاً انقلابی بود. این افسانه داستان دانشمندی به نام ویکتور فرانکنشتاین را روایت می کند که زندگی را به مخلوق شکنجه شده خود القا می کند. خمیر دوخته شده از اعضای بدن، گوشت بازیافتی، و پیچ و مهره های بیرون زده این "هیولا" را تشکیل دادند و او به سرعت این موجود را از ترس و شورش رها کرد. فرانکنشتاین به بررسی این سوال می پردازد که هیولا بودن دقیقاً چیست، ماهیت زیبایی و اعمال هیولایی که نوع بشر می تواند انجام دهد.
از آنجایی که این موضوع به شدت با مضامین رایج در آثار دل تورو ارتباط دارد، جای تعجب نیست که این داستان برای او اهمیت زیادی دارد. با توجه به اینکه او تصمیم گرفته است بازخوانی خود را انجام دهد، درست مانند او که اخیراً از پینوکیو اقتباس کرده است، ما فقط می‌توانیم حدس بزنیم که این پروژه چقدر از منبع اصلی فاصله می‌گیرد یا فاصله دارد. با این حال، از آنجایی که او به وضوح به کار شلی ده برابر احترام می گذارد و هیولا را در قلب خود نگه می دارد، به راحتی می توان فرض کرد که او پایه های اصلی داستان را دست نخورده نگه خواهد داشت. به هر حال، همانطور که در The Shape of Water دیدیم، همیشه این موجودات هیولایی ظاهری نیستند که کارهای هیولایی را انجام می دهند.

دل تورو در سخنرانی خود برای دریافت جایزه بفتا در سال 2018 برای بهترین کارگردانی که برای کارش در The Shape of Water برنده شد، به این موضوع اشاره کرد:

مهمترین شخصیت از میراث انگلیسی، برای من باورنکردنی است، نوجوانی به نام مری شلی. او در زندگی من یک چهره مهم باقی مانده است که گویی خانواده است. و خیلی وقت‌ها، وقتی می‌خواهم تسلیم شوم، وقتی به تسلیم شدن فکر می‌کنم، وقتی مردم به من می‌گویند که خواب دیدن فیلم‌ها و داستان‌هایی که در خوابم غیرممکن است، به او فکر می‌کنم. ... او صدایی به بی صداها و حضوری به نامرئی ها داد و به من نشان داد که گاهی برای صحبت از هیولاها باید از خودمان هیولا بسازیم.
کار دل تورو به ما اشاره می کند که تعصباتی را که جامعه به روش های شیطانی به ما آموخته است زیر سوال ببریم، و داستانی در مورد دانشمندی که خلقت خود را رها می کند تا سرد و به تنهایی در زمین پرسه بزند، قطعا این نوع بحث را برانگیخته است. به هر حال، آیا هیولا برای اینکه نمی داند چگونه در دنیا زندگی کند، شرور است یا دکتر فرانکنشتاین شرور است که او را بدون ابزار مناسب برای بقا آزاد کرده است؟

چه کسی "فرانکنشتاین" را می سازد؟
همانطور که قبلا ذکر شد، گیلرمو دل تورو در راس این پروژه قرار دارد. این آخرین نسخه از طریق قرارداد او با نتفلیکس خواهد بود. دل تورو کارگردانی این فیلم و همچنین نویسندگی داستان و فیلمنامه را بر عهده خواهد داشت. او همچنین در کنار گری اونگار که در فیلم های پینوکیو و The Strain با او کار کرده است، به عنوان تهیه کننده نیز فهرست شده است.

فرانکشتاین یک پروژه پرشور برای این فیلمساز برنده اسکار است که به استیو واینتراب از Collider می گوید که فیلم سال ها در حال ساخت بوده است:

"...این فیلمی است که از زمانی که اولین فیلم فرانکشتاین را دیدم، 50 سال است که می‌خواهم آن را انجام دهم. من یک اپیفانی داشتم، و اساساً فیلمی است که نیاز به رشد زیادی داشت و ابزارهای زیادی که نمی توانستم داشته باشم. 10 سال پیش انجام شد. حالا من به اندازه کافی شجاع یا دیوانه هستم و، و، و ما با آن مقابله خواهیم کرد."
در مورد موسیقی، الکساندر دسپلات مشهور در صنعت برای آهنگسازی قرارداد امضا کرده است. دسپلات که در حرفه خود استاد کلاس بود، حداقل در طول مدتی که در هالیوود کار می کرد، در تقریبا 200 پروژه شرکت کرده است. این همکاری اولین همکاری بین Desplat و دل تورو نخواهد بود. او ابتدا در «شکل آب» و سپس سریال تلویزیونی «شکارچیان ترول» با او کار کرد و سپس دوباره با پینوکیو متحد شد. واضح است که آنها از طریق دیدگاه های متمایز و اشتیاق مشترک خود یک رفیق بزرگ را تشکیل داده اند، و ما نمی توانیم منتظر باشیم تا ببینیم این جفت چه چیز دیگری برای ما در نظر گرفته است.

  • ۰۲/۱۰/۱۹
  • رضا احدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی