منطقه سینمایی

تازه ترین اخبار سینمای ایران و جهان

منطقه سینمایی

تازه ترین اخبار سینمای ایران و جهان

  • ۰
  • ۰

اقتباس انیمه ای بسیار مورد انتظار از Solo Leveling توانست با یک قسمت اول با سرعت کند کنار بیاید، حتی اگر قسمت بعدی در مقایسه بسیار بهتر بود. این انیمه تصمیم گرفت که با روند جدیدی مطابقت نداشته باشد، که اخیراً توسط فیلم های موفق Oshi no Ko و Frieren حمایت شده است، مجموعه هایی که با موفقیت اپیزود اول 40 دقیقه ای به علاوه برای خود زمان کافی برای تنظیم داستان ارائه کردند.

این اقتباس از رمان وب کره جنوبی Chugong که گاهی به عنوان Only I Level Up ترجمه می‌شود، حول محور یک «شکارچی» ضعیف، انسانی با قدرت‌های ماوراء طبیعی به نام سونگ جین‌وو می‌چرخد که توانایی منحصربه‌فردی را برای بالا بردن سطح به دست می‌آورد. دو قسمت اول قبل از آن اتفاق می افتد، که می توانست ارائه آنها را در یک بسته منظم توجیه کند.
مشکل تقسیم پیش درآمد به دو قسمت این است که هیچ چیز در قسمت اول به طور مؤثر نشان نمی دهد که Solo Leveling شایسته تبلیغات آن است. تا زمانی که قسمت هیجان انگیز شماره 2 سریال Solo Leveling، بینندگان بالاخره متوجه می شوند که چرا خوانندگان رمان های منهوا و وب به درستی از این اقتباس هیجان زده شده اند.

بازی Solo Leveling از قسمت شماره 2 شروع می‌شود و به هیپ ادامه می‌دهد
اپیزود شماره 1 به بینندگان قهرمان ضعیفی داد که می‌خواهد خود را ثابت کند - یک ترانه معمولی - که مهمانی‌اش به اتاق رئیس دوم کمیاب در یک سیاه‌چال برخورد می‌کند. اولین مرگ در قسمت اول برای جلب توجه بینندگانی که برای اولین بار با داستان آشنا نیستند کافی نیست. رمز و رازی که اولین نمایش در مورد رئیس دوم ایجاد می کند تنها در قسمت بعدی به طور کامل بررسی می شود. در واقع، حالت وحشتناک صورت مجسمه در قسمت شماره 2 واقعا بینندگان را مجذوب خود می کند، به خصوص که بهترین ویژگی های حمله به غول های نمادین تایتان را به اشتراک می گذارد.

اپیزود شماره 2 همچنین نشان می‌دهد که طرف مقابل تنها کشته شدن، پیامدهای بی‌نظیر و بی‌رحمانه‌ای را از پاسخ ندادن به یک معمای مرگبار متحمل می‌شود. در حالی که مرگ های گرافیکی شدید و مکرر هستند، آنها حتی نقطه برجسته اپیزود نیستند. همین را می توان در مورد درماندگی و در نهایت فرسایش شجاعت در میان اعضای با تجربه تر حزب جین وو گفت. در حالی که اپیزود شماره 1 با همه ترسیده به پایان می رسد، در مقایسه با آسیبی که در قسمت شماره 2 متحمل می شوند، رنگ پریده است.
ضعف و تمایل جین‌وو برای قرار دادن خود در معرض خطر برای تأمین مخارج خانواده‌اش، که در قسمت اول دیده شد، تنها بازگویی بی‌مزه دیگری از یک موقعیت کلیشه‌ای است. جالب‌تر اینکه جین‌وو بعداً در آخرین لحظات خود یک طرز فکر بی‌سابقه واقع‌گرایانه و قابل درک را اتخاذ می‌کند که شخصیت اصلی «پسر خوب» او را در هم می‌شکند. او از موقعیت خود خشمگین می شود و حتی کسانی را که او را ترک کرده اند محکوم می کند. این نه تنها جین وو را به شخصیتی بحث برانگیزتر تبدیل می کند، بلکه بیننده میل می کند تا او به نوعی انتقام خود را بگیرد.

واضح است که اپیزود دوم در مقایسه با اولین سریال دارای بسیاری از عناصر جذاب دیگر است. این، و این واقعیت که آخرین قسمت درست زمانی که داستان واقعی شروع می‌شود به پایان می‌رسد، دلیل دیگری بر این است که این دو قسمت احتمالاً باید در یک اولین نمایش واقعاً به یاد ماندنی ترکیب می‌شدند. البته موفقیت Solo Leveling ثابت می‌کند که این سریال با عدم پایبندی به آخرین روند انیمه‌ها کنار رفت و این چیزی است که اهمیت دارد.

  • ۰۲/۱۰/۳۰
  • رضا احدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی