منطقه سینمایی

تازه ترین اخبار سینمای ایران و جهان

منطقه سینمایی

تازه ترین اخبار سینمای ایران و جهان

  • ۰
  • ۰

مسلماً به یاد ماندنی‌ترین صحنه‌ای که از مجموعه «مقصد نهایی» برمی‌خیزد، مربوط به «مقصد نهایی ۲» است، که برای همیشه رانندگی پشت کامیون چوبی در بزرگراه را به یک پیشنهاد وحشتناک تبدیل کرده است. پیش‌آگهی آغازین عاقبت شاهد شکستن زنجیره‌ای در یک کامیون تخت است که چندین کنده عظیم را به سمت رانندگان دنبال می‌کند، از جمله یکی که درست از شیشه جلوی یک رزم‌ناو پلیس می‌گذرد. این یک راه وحشتناک برای شروع یک فیلم است، و به نظر می‌رسد که «مادام وب»، آخرین اسپین‌آف مرد عنکبوتی سونی، ممکن است نشانه‌هایی از آن گرفته باشد.
هیچ مدرکی مبنی بر ارجاع صریح آن به «مقصد نهایی ۲» وجود ندارد، اما «مادام وب» صحنه‌ای را نشان می‌دهد که در آن کاساندرا (داکوتا جانسون) پس از دیدن تصویری که نشان می‌دهد ازکیل سیمز (طاهر رحیم) سه دختر را می‌کشد به سمت یک غذاخوری می‌رود. آن مکان در حالی که او به سمت رستوران می رود، کیسی پشت وسیله نقلیه ای می راند که باری از کنده های عظیم را حمل می کند، که مطمئناً هر طرفدار ترسناکی را که «مقصد نهایی 2» را دیده است، به تنش وا می دارد.

این واقعیت که هم سریال «مادام وب» و هم سریال «مقصد نهایی» با پیش‌بینی‌ها و شخصیت‌هایی می‌پردازند که سعی می‌کنند از سرنوشت‌های وحشتناک اجتناب کنند، باعث می‌شود تا این وسیله نقلیه خاص در این صحنه کاملاً عمدی به نظر برسد. مطمئناً، کامیونی که Cassie دنبال می‌کند می‌تواند کاملاً تصادفی باشد، اما با این وجود ترسیم موازی آن جالب است.

مدیر مادام وب اهمیتی به مقایسه مقصد نهایی ندارد
دنباله کامیون ورود به سیستم "مقصد نهایی 2" آنقدر افسانه‌ای است که وارد وضعیت میم شده است، با افراد بی‌شماری عکس‌های طنزآمیز را با نظراتی درباره اینکه چگونه یک نسل از رانندگی پشت چنین وسیله‌ای برای همیشه زخمی شده‌اند، پست می‌کنند. یک مثال عالی در پستی از حساب اینستاگرام ‎@physicalmediapresident  است که در آن عکسی را به اشتراک می‌گذارند که نشان می‌دهد ظاهراً اتومبیل‌ها از قرار گرفتن در خط پشت کامیون چوب‌دار خودداری می‌کنند. در این عنوان آمده است: «همه در لاین چپ مقصد نهایی 2 را دیده‌اند».
حتی اگر حضور یک کامیون چوبی در فیلم ابرقهرمانی انتخابی کاملاً تصادفی باشد که هیچ ارتباطی با سریال ترسناک مورد علاقه طرفداران، کارگردان «مادام وب» S.J. کلارکسون بدش نمی‌آید که فیلمش مقایسه‌های «مقصد نهایی» را دریافت کند. GamesRadar+ شباهت‌های بین این دو ویژگی را، حداقل از نظر طرح اصلی، بیان کرد و کلارکسون تمام این کار را انجام داد. او گفت: "گوش کن، من آن را قبول می کنم." "این یک هیجان در پایان روز است و هیجان انگیز بود که بتوانم آن لحظات هیجان انگیز-اسلش-وحشتناک را داشته باشم."

این ژانر طبیعتاً خود را به «مادام وب» می‌دهد، زیرا همانطور که داکوتا جانسون ستاره در مصاحبه با لوپر اذعان کرد، شخصیت عنوان یک قدرت ابرقهرمانی معمولی مانند توانایی پرواز ندارد. Cassie آینده را می بیند، و بسیار شبیه به «مقصد نهایی»، که می تواند عواقب ناراحت کننده ای داشته باشد. کلارکسون می‌گوید: «این به قدری روان‌شناختی بود که می‌توانست یک هیجان انگیز باشد؛ ذهنی‌تر، و بنابراین زمین‌گیرتر». کشف آن در دنیای سینمایی واقعاً جالب و هیجان‌انگیز بود.»

  • ۰۲/۱۱/۲۹
  • رضا احدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی