منطقه سینمایی

تازه ترین اخبار سینمای ایران و جهان

منطقه سینمایی

تازه ترین اخبار سینمای ایران و جهان

  • ۰
  • ۰

جوایز شایستگی اسکار که معمولاً به عنوان اسکار یا جوایز اسکار شناخته می شود، جوایزی برای شایستگی هنری و فنی برای صنعت فیلم است. آنها سالانه به منظور قدردانی از برتری در دستاورد های سینمایی که توسط اعضای رای دهنده آکادمی ارزیابی می شود، توسط آکادمی علوم و هنر های تصویری متحرک (AMPAS) در ایالات متحده اهداء می شوند. اسکار به عنوان معتبر ترین جوایز در صنعت فیلم در نظر گرفته می شود. جایزه اسکار به عنوان یکی از معتبر ترین جوایز سینمایی جهان، اهمیتی ویژه برای فیلمسازان سراسر دنیا دارد و دریافت آن می‌ تواند افتخاری بزرگ برای هر کشوری محسوب شود.

دسته بندی های اصلی جوایز در طول مراسم پخش زنده تلویزیونی هالیوود، که معمولاً در فوریه یا مارس برگزار می شود، ارائه می شوند. این قدیمی ترین مراسم اهدای جوایز سرگرمی در سراسر جهان است. اولین مراسم اسکار در سال ۱۹۲۹ برگزار شد. مراسم دوم در سال ۱۹۳۰ برگزار و اولین مراسمی بود که از رادیو پخش شد. مراسم سال ۱۹۵۳ اولین مراسمی بود که از تلویزیون پخش شد. این قدیمی‌ترین جایزه از چهار جایزه بزرگ سالانه سرگرمی آمریکایی است. تا به امروز، هیچ بازیگر ایرانی جایزه اسکار را به طور مستقیم دریافت نکرده است.

  1. شهاب حسینی
  2. ترانه علیدوستی
  3. بهرنگ علوی
  4. نوید محمد زاده

بازیگران نام برده شده تنها توانسته اند که نامزد دریافت جایزه اسکار شوند و جوایز اسکار تنها به فیلم ایرانی جدایی نادر از سیمین و فروشنده تعلق گرفته است. جایزه اسکار در بخش‌ های مختلفی اهدا می‌ شود، از جمله آنها میتوان به بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، بهترین بازیگر نقش مکمل زن و بهترین فیلم خارجی‌ زبان (که از سال ۲۰۱۹ به نام بهترین فیلم بین‌ المللی تغییر نام یافته است) اشاره کرد.

  • ۰۳/۰۲/۰۲
  • رضا احدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی