منطقه سینمایی

تازه ترین اخبار سینمای ایران و جهان

منطقه سینمایی

تازه ترین اخبار سینمای ایران و جهان

  • ۰
  • ۰

لیست اسکار 2024

نود و ششمین دوره اهدای جوایز اسکار بامداد دوشنبه دهم مارس ۲۰۲۴ با اجرای جیمی کیمل در سالن دالبی تئاتر هالیوود برگزار شد. امسال هم همچون سال‌های گذشته مراسم اسکار شکوه سابق خود را نداشت و اجرای کیمل، محافظه‌کارانه‌ترین انتخاب برای مجری‌گری مراسم، چندان چنگی به دل نزد. به جز اجرای ترانه‌های نامزدشده، اتفاق خاص دیگری در مراسم نیفتاد. شاید حضور آل پاچینو برای اهدای جایزه بهترین فیلم تنها اتفاق ویژه شب بود و همین‌طور دو جایزه غیرمنتظره که کمی از قابل پیش‌بینی بودن جوایز اسکار در سال‌های اخیر کاست. فهرست کامل برندگان اسکار ۲۰۲۴ را در این مطلب بخوانید؛ می توان اینگونه توصیف کرد که بعد از خواندن این فیلم ها شما ترغیب به دانلود فیلم خارجی می شوید.

از مجموع فیلم‌های سال ۲۰۲۳، فیلم «اوپنهایمر» ساخته کریستوفر نولان در سیزده بخش نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود و هفت جایزه از جمله جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش اول مرد را با خود به خانه برد. به باور بسیاری دیگر جوایزی که «اوپنهایمر» در اسکار ۲۰۲۴ دریافت کرد هم به‌حق بود. تدوین و فیلمبردای و موسیقی متن این فیلم حقیقتاً قابل تحسین بود. تنها شگفتی جایزه صدا بود که به «منطقه مورد علاقه» تعلق گرفت. بعد از «اوپنهایمر»، فیلم «بیچارگان» به کارگردانی یورگوس لانتیموس با یازده نامزدی، بیشترین تعداد کاندیدها را به خود اختصاص داده بود و چهار جایزه را دریافت کرد، از جمله جایزه شگفتی‌ساز بهترین بازیگر نقش اول زن برای اما استون. سه اسکار دیگری که این فیلم دریافت کرد، بهترین طراحی تولید، طراحی لباس و گریم هم جوایز بحقی بود. «قاتلان ماه کامل» مارتین اسکورسیزی که در ده شاخه نامزد دریافت جایزه شده بود، بزرگ‌ترین ناکام شب بود و هیچ جایزه‌ای را دریافت نکرد؛ حتی جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن که پیش‌بینی می‌شد به لیلی گلداستون برسد. «باربی» فیلم جنجالی گرتا گرویگ هم که در هشت شاخه نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود، تقریباً نادیده گرفته شد و تنها یک جایزه، بهترین ترانه را با خود به خانه برد.

  • ۰۳/۰۲/۰۲
  • رضا احدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی