ناگفته نماند که پیکسار، استودیویی با سابقه طولانی و جذاب، تعدادی از بهترین فیلم های انیمیشن تمام دوران را تولید کرده است. از «در جستجوی نمو» تا «داستان اسباببازی»، این استودیو مترادف با فیلمهای اصلی است که صمیمانه، خندهدار و حتی عمیق هستند. برخی از این فیلمها فرنچایز تولید کردهاند، اگرچه پیکسار تا کنون در برابر وسوسه راهاندازی مجدد بزرگترین موفقیتهای خود مقاومت کرده است - اما همه چیز در شرف تغییر است و طرفداران از آن راضی نیستند.
به گفته بلومبرگ، این استودیوی انیمیشن سازی تحسین شده میخواهد اسپینآفها و راهاندازیهای بیشتری را به سمت جلو بسازد. طبق گزارشها، همه فیلمهای آن روزگار بازی منصفانهای هستند، اما «پیدا کردن نمو» و «شگفتانگیزان» فیلمهای مورد علاقه برای دریافت راهاندازی مجدد هستند. رئیس پیکسار، جیم موریس ظاهراً میخواهد بین ریبوتها و اسپینآفها با پروژههای اصلی تعادل برقرار کند تا خروجی استودیو را افزایش دهد. علاوه بر این، استودیو امیدوار است با راه اندازی مجدد فرنچایزهای قدیمی، به طرفداران یادآوری کند که چرا آنها در وهله اول عاشق این فرنچایزها شدند.
متأسفانه، این اعلامیه احساسات محبت آمیز زیادی را نسبت به برترین های استودیو برانگیخته است. برخی از طرفداران از این که دوستداشتنیهای قدیمیشان دوباره تجسم میشوند، ناراضی هستند و در رسانههای اجتماعی در مورد خشم خود با صدای بلند صحبت میکنند. @FergHassan نوشت: «کاملاً غیر ضروری است» و نظر بسیاری دیگر را تکرار کرد. بنابراین، بدون بحث بیشتر، بیایید دریابیم که طرفداران عصبانی دیگر در این مورد چه می گویند.
طرفداران از پیکسار می خواهند که کلاسیک هایش را به حال خود رها کند
در حالی که برخی از بازسازی های فیلم بهتر از نسخه های اصلی هستند، پیکسار گاوی مقدس است که نباید دوشیده شود. این اعلامیه با تحقیر روبرو شده و بسیاری از طرفداران از مدیران خانه انیمیشن التماس می کنند تا قبل از اینکه خیلی دیر شود در مورد آن تجدید نظر کنند.کاربر @screenwizards نوشت: «لطفاً کلاسیکها را راهاندازی مجدد نکنید، فقط به این دلیل که ایدههایتان تمام شده است». این احساس توسط @MrHreviews به اشتراک گذاشته شد که این سوال را مطرح کرد که آیا اصطلاح "راه اندازی مجدد" برای این وضعیت مناسب است یا خیر. "راه اندازی مجدد؟ ورشکستگی خلاقانه دوباره رخ می دهد."
در همین حال، برخی از طرفداران بر این باورند که این اعلامیه نمونه دیگری از ادامه شیردهی IP شرکت مادر پیکسار، دیزنی است. @Navxrroo با اشاره به بازسازی لایو اکشن بحث برانگیز انیمیشن های کلاسیک خود توسط دیزنی افزود: "کسی باید جلوی هر کسی که این تصمیمات را در کنار اکشن های زنده می پذیرد را بگیرد." باید دید که آیا خواص پیکسار نیز با رفتار مشابهی مواجه خواهد شد یا خیر.
البته، شایان ذکر است که این استراتژی تجاری جدید ممکن است داستان های اصلی را در جهان های تثبیت شده ایجاد کند. پیتر داکتر، مدیر ارشد خلاقیت پیکسار، به بلومبرگ گفت که اقیانوس مکان بزرگی است و فرصتهایی برای گسترش فرنچایز «Finding Nemo» با بردن آن به مناطق ناشناخته وجود دارد. با این حال، تنها زمان مشخص خواهد کرد که برنامه های آینده این استودیو برای فرنچایزهای کلاسیک خود چیست.